A Google Adwords kampány költségeinek csökkentése

A Google Adwords kampány költségeinek csökkentése

Magyarországon a Google abszolút egyeduralkodó, a cég piaci részesedése bőven 90% felett mozog. Bármilyen kifejezés is az, amire akár ebben a pillanatban rákeresünk, nem kerülhetjük ki, hogy a Google Ads – korábban Google Adwords – révén megjelenített fizetett hirdetések ne jelenjenek meg a szemünk előtt.

Csak ezek után következnek a természetes, azaz organikus találatok, melyekre alkalmazhatóak a keresőoptimalizálás eszközei. Egy honlap SEO – keresőoptimalizálás szabályok mentén történő felfuttatása azonban időt és energiát igényel. Egy Google Adwords hirdetés ezzel szemben gyors megoldást hozhat, feltéve ha a hirdetéskezelés maximálisan hatékony. Ellenkező esetben horror összegeket kell kifizessünk egy-egy kampányért, amit ugyebár egyikünk sem szeretne.

Érdemes figyelnünk tehát a beállításokra. A display hirdetések egy hálózaton belül kerülnek megjelenítésre, ezek a Google Adwords hirdetések egyik legismertebb típusai. Nekünk, hirdetőknek minden kattintás után fizetnünk kell, tehát olyankor is, ha például valaki egy mobil játék alkalmazás közben véletlenül rossz helyre kattint. Ez pedig nap mint nap rengetegszer megtörténik, a költségeink pedig természetesen az egekbe szöknek.

Ezért a Google Adwords display hirdetése akkor szolgálja az érdekünket, ha az összes Android (Google Play) és iPhone (App Store) mobilalkalmazás kategória letiltását beállítjuk a hirdetések megjelenítése előtt.

Fontos továbbá a célközönségre fókuszálnunk, ha az általunk üzemeltetett weboldal népszerűsítéért fizetünk. A Google Adwords lehetőséget kínál rá, hogy kizárhassuk az irreleváns kattintásokat, hiszen nem mindenki tekinthető potenciális vásárlónak, aki a mi kulcsszavainkra keres rá. A kulcsszó egyezés során több tényezőt is figyelembe kell vennünk, mivel problémát okozhat egy túl laza vagy egy szoros egyezés is. A kulcsszókutatás minden Google Adwords kampány kiindulópontja. Alkalmazásával továbbá azt is befolyásolhatjuk, hogy ne költsünk pénzt feleslegesen.

A minőségi mutató (angolul: QS, azaz Quality Score) szintén nagyon lényeges faktor. Ez mutat rá a hirdetésünk minőségére, ami pedig befolyásolja a végleges átkattintási árat. Minél jobb ez a minőségi mutató, annál kevesebb költséggel kell számolnunk, és a helyezésünk is javulni fog.

Mindenekelőtt azonban meg kell értenünk, hogy bármilyen termék vagy szolgáltatás legyen is az, amit hirdetünk, jól kidolgozott értékesítési útvonal nélkül csupán feleslegesen fizetünk a Google Adwords kampányért.